Зафарбую чорним

Свої червоні двері зафарбую чорним.
Ніяких інших кольорів, а тільки чорний.
Бачу дівчат, вони гуляють в платтях літніх,
Я відвернуся, доки темрява не зникне.

Бачу потік машин і всі машини чорні.
Любов не з’явиться ні завтра ні сьогодні.
Бачу людей і вони всі відводять погляд.
Щодня одне й те ж саме виникає поряд.

Дивлюся в себе й бачу - моє серце чорне.
Мої червоні двері теж вже вкриті чорним.
Мабуть я зникну й не повернуся ніколи.
Так важко жити, коли чорне все навколо.

Блакитним вже не буде те зелене море
І я не знаю, чи це станеться с тобою.
Якщо на захід я дивитимуся пильно,
З коханою до ранку будемо ми вільні.

Свої червоні двері зафарбую чорним.
Ніяких інших кольорів, а тільки чорний.
Бачу дівчат, вони гуляють в платтях літніх,
Я відвернуся, доки темрява не зникне.

Автор перекладу: Юрій Верес. Аранжування: гурт "Кам'яний гість" (альбом "60/70", 2012).


Paint it, black (Автор - Мік Джаґґер, Кіт Річардс, “Rolling Stones”. Оригінал)

I see a red door and I want it painted black
No colors anymore I want them to turn black
I see the girls walk by dressed in their summer clothes
I have to turn my head until mydarkness goes

I see a line of cars and they're all painted black
With flowers and my love both never to come back
I see people turn their heads and quickly look away
Like a new born baby it just happensevery day

I look inside myself and see my heart is black
I see my red door and it has been painted black
Maybe then I'll fade away and not have to face the facts
It's not easy facin' up when your whole worldis black

No more will my green sea go turn a deeper blue
I could not foresee this thing happening to you
If I look hard enough into the settin' sun
My love will laugh with me before the mornin' comes
I see a red door and I want it painted black

No colors anymore I want them to turn black
I see the girls walk by dressed in their summer clothes
I have to turn my head until mydarkness goes
I wanna see it painted, painted black

Black as night, black as coal
I wanna see the sun blotted out from the sky
I wanna see it painted, painted, painted, painted black

«Paint It, Black» — пісня англійської рок-групи The Rolling Stones з альбому Aftermath, випущена синглом 13 травня 1966, в п'ятницю. Спочатку назва пісні писалася без коми: «Paint It Black». Кіт Річардс заявляв, що кому додав лейбл Decca Records.

Пісня написана Міком Джаггером і Кітом Річардсом, хоча написанню також сприяв Брайан Джонс.

Сингл досяг першого місця як у хіт-парадах Сполучених Штатів, так і в чартах Великобританії в 1966 році. У 2004 році журнал Rolling Stone поставив «Paint It Black» на 174-у сходинку списку «500 найкращих пісень усіх часів».

  • Ми були на Фіджі близько трьох днів… Там роблять сітари і всі іншу індійську дребедень. Сітари робляться з кавунів або гарбузів, або ще чогось хлипкого, так що з ними доводиться тяжко. Вони дуже крихкі, і брати їх потрібно дбайливо. Брайан свій вже зламав. І ось, у нас з'явилися сітари, ми вирішили, що спробуємо їх у студії. Ми виявили, щоб «Paint It Black» звучала так, як треба, ситар підходить ідеально. Ми спробували гітару, але її неможливо зігнути до потрібного ступеня.
    - Кіт Річардс, 1966
  • З її записом переборщили, в кінці кінців. Мені не подобається, як звучить електрогітара, — та, на якій я граю. Мені потрібно було використовувати іншу гітару, інший звук, нарешті. І, по-моєму, вона звучить квапливо. По-моєму, вона звучить так, як ніби ми сказали — як ми зазвичай і робили — мовляв, все відмінно. Якщо ми зробимо щось ще, ми перестанемо її відчувати. Ось ми так і сказали, і тому я думаю, що якщо б ми зробили ще кілька дублів, то, на мою думку, запис вийшов би трохи краще. Але це вже технічні тонкощі, напевно, те, що мені хотілося б почути, навряд чи звучало б інакше для тисяч інших людей.
    - Кіт Річардс, 1966
  • «Paint It Black» повинна була стати просто таким собі цирковим номером для біт-групи. Якби ви були присутні під час її запису — це була одна суцільна хохма. Ми садимо Білла за фортепіано, і Білл грає в такому прикольному стилі. Він починає: «б-Джин, б-Джин, б-Джин», і все в такому дусі, і ми підхоплюємо: «б-Джин, б-Джин, б-Джин» — і от з цього все і почалося. Просто суцільна хохма. Це в Лос-Анджелесі було. І ми ще відірвалися на сітарі, бо якраз зайшов якийсь чудик. Він в джаз-групі грав на сітарі у своїй піжамі. І ми сказали: о, це прозвучить класно, адже там є така штука, яка як раз і «г-динь, динь, динь», і т.д.
    - Мік Джаггер, 1966
  • У «Paint It Black» я використовував на ладах знижену терцію. Звук, який ви витягуєте з ситару — це блюзова основа, яка в результаті дає зниження третьої і сьомої сходинок, через суміщення гами примітивної східній пентатоники з добре знайомою західною діатонікою.
    - Брайан Джонс, 1966
  • [З приводу наслідування «Бітлз»]. Що за нісенітниця! Ви з таким же успіхом можете сказати, що ми наслідуємо всім іншим групам, тому що граємо на гітарах. Крім того, всі питають, чи не є це новим напрямком. Ну, особисто я цього б не хотів. Вам зовсім не обов'язково витягувати з ситара той самий химерний індійський звук. Візьмемо «Норвезький ліс». За атмосферою — це мій улюблений запис «Бітлз». Джордж використовував ситар дуже просто, і це вийшло дуже ефективно.
    - Брайан Джонс, 1966
  • Мік написав її. Я написав музику, він — слова. Зробили сингл разом… Що мене в ній вражає — так це ситар. А також той факт, що ми записували її як комедійний трек. Білл грав на органі, пародіюючи нашого першого менеджера (Еріка Істона), який починав свою кар'єру в шоу-бізнесі в якості кіношного органіста-тапера. Ми її грали в фанкових ритмах, і нічого не виходило, а він почав грати її так, і всі підхопили. Вона двохтактна, дуже дивна. Гра Брайана на сітарі зробила її абсолютно іншою.
    - Кіт Річардс, 1971
  • Ця історія про гру на органі (що Білл пародіював Еріка Істона) насправді повністю вигадана. Що насправді було — те, що я записав басову партію, а потім ще одну поверх цієї, але звук все одно був недостатньо жирним, потрібно було щось ще додати на самих низах. Я вирішив зіграти на органі дуже голосно, щоб заповнити звучання. Я пробував грати на органних педалях ногами, але педалі постійно застрявали, так що я ліг на підлогу і став бити по них кулаками. До клавіатури я насправді навіть не торкався. Якщо вже на те пішло, це все було трошки жартома, адже Ерік Істон був клавішником, а я просто грав на педалях.
    - Білл Ваймен
  • Озираючись назад, я повинен сказати, що те, що по-справжньому зробило «Paint It Black» — це гра Білла Ваймен на органі, тому що вона не звучала як щось схоже на завершений запис, поки Білл не сказав, мовляв, давайте ось так.
    - Кіт Річардс, 2003
  • Стиль гри на барабанах у «Paint It Black» був запропонований Міком, і я спробував так і грати. В той час слухали якусь платівку — напевно, щось на кшталт «Перехід до Go-Go». В ті часи інженерам ніколи не подобалося записувати тарілки. Ми всі тоді користувалися такими ж, як у Арта Блекі, з дюймовими або близько того заклепками, так що тарілки заглушали все інше, і інженери просто з глузду їхали.
    - Чарлі Уоттс, 2003
  • «Paint It Black» дуже хороша і зовсім не схожа на все інше. У неї цей турецький ритм, який взявся буквально нізвідки, і щось підштовхнуло Брайана зробити її краще, зігравши на сітарі, що додало цій пісні особливу пікантність.
    - Мік Джаггер, 2003
  • Ага, «Paint It Black». Я до сих пір і сам не розумію, про що вона. Я не … це одна з таких — вона дуже … Я маю на увазі, для мене це така наполовину циганська і наполовину єврейська мелодія. І вона пройшла через стільки різних закарлюк, перш ніж була закінчена в тому вигляді, в якому ми її знаємо. Мік запитує мене: «Це про що?» А я кажу: «Я не знаю». Він говорить: «Зафарбувати це чорним, значить …». Ось, і я йду. Ось, це справжній приклад співпраці Джаггер-Річардс, коли я даю йому рифф, мотив і основну ідею. А потім я залишаю домальовувати картину Міку. А Мік, знаєте, іноді може такого накрутити… Але, як я вже говорив, це відмінна пісня і для сцени теж. І у неї взагалі інший ритм. І — ну, в тебе — іноді ти відчуваєш, ніби не ти її написав. Розумієте, про що я? Просто ніби тобі довелося звідкись отримати її. А потім ти завершуєш її з хлопцями, з якими граєш. А потім хто-небудь запропонує таку ідею або такий ритм, що кажеш: «Ого! Мені б ніколи такого в голову не прийшло». І в якомусь сенсі це включає в себе командну роботу. Звідки вона взялася, я не знаю. Але визнаю, що її таки я написав.
    - Кіт Річардс, 2008